Monday, June 21, 2010

in every cloud has a silver lining.

 
Every cloud has a silver lining means that the sun shining at the edges of every cloud reminds us that every difficult situation has a bright side. Example: "This really is a tough situation. Do you think things will work out for the best?" Reply: "I'm sure they will. Every cloud has a silver lining."


yes I'm go-oo-gel it. peribahasa ini bermaksud dalam setiap perkara yang susah mesti ada senangnya.(eh betul ke? suka hati jer..roflmao) tetapi peribahasa ini ada betulnya. pagi tadi lecture kitorang datang melawat kitorang dekat HKL (nasib baik datang, kalau tak bergegar HKL tuh). so far so good pertemuan dengan lecture kitorang. tadipun dia tak banyak bunyi sangat sebab dia tau dari mulut-mulut orang yang pernah mengajar dan berkerja dengan kitorang yang kitorang memang perform habis. macam mana tak diorang cakap kitorang tak perform. dalam dua bulan saja kitorang dah berjaya master practical kitorang seolah-olah sudah practical kat HKL selama 6 bulan. ye kitorang pun memang akui kitorang memang push habis-habisan selama kitorang practical kat sana. setakat kena maki-hamum tuh sudah jadi asam garam kitorang practical kat sana. tapi macam peribahasa tuh jugak, setiap kesusahan pasti akan ada kesenangan. dari setiap caci maki hamum tuh kitorang belajar supaya buat yang terbaik, sebaik mungkin sampai diorang ada perasaan hormat kat kitorang. and yes we already prove it and we are proud of it. so guys, kalau korang semua menempuhi kesusahan tuh, janganlah sesekali putus asa, cuba yang terbaik, percaya dan yakin diri. InsyaAllah akan berjaya dan sesungguhnya Allah akan membantu umatNya dan tidak sesekali membelakangi kita, contohnya walaupun sebesar mana kesalahan kita, Allah tetap menerima taubat daripada umatNya (^^,)


so sini arm sertakan dua lagu yang maybe telah sedikit sebanyak memberi semangat kat arm setiap kali dengan. satu dari (Fort Minor-Remember the name) dan lagi satu dari (Justin Bieber feat Jaden Smith-Never say never). dua-dua lagu nih mengandungi banyak kata-kata semangat yang arm banyak pegang sampai sekarang. so enjoy its guys and W'slm. (^^,)



FORT MINOR-REMEMBER THE NAME



JUSTIN BIEBER FAET JADEN SMITH-NEVER SAY NEVER

No comments: